Resepi Lasagna Daging Klasik Paling Ringkas

Aku berikan 5 bintang untuk memudahkan sahaja .... saya tidak memasak mi lasagna. Satu sos lapisan di bahagian bawah kuali - mi kemudian lapisan sos. Saya dipasang pada waktu pagi menggunakan sos sisa buatan sendiri dan dimasukkan ke dalam peti sejuk. Saya mengambil ia keluar dan muncul dalam ketuhar - kira-kira 45 minit - mengambil foil off dan dimasak tambahan 10. Perfect dan oh begitu mudah. UPDATE - saya membuat ini dengan Johnsonville sosej Itali dan ia adalah besar.


mi gandum dan daging lembu tanah tanpa lemak membuat kegemaran lazat ini sedikit lebih ringan.

Bahan-bahan
    12 keseluruhan mi gandum lasagna
    1 paun daging lembu tanah tanpa lemak
    2 ulas bawang putih, dicincang
    1/2 sudu teh serbuk bawang putih
    1 sudu teh oregano kering, atau untuk rasa
    garam dan lada hitam secukup rasa

    1 (16 auns) keju pakej
    2 biji telur
    1/2 cawan dicincang keju Parmesan
    1 1/2 (25 auns) balang sos pasta tomato selasih
    2 cawan dicincang keju mozzarella


Cara memasak lasagna daging klasik

    Panaskan ketuhar kepada 350 darjah F (175 darjah C).
    Isikan periuk besar dengan air ringan masin dan masak sehingga mendidih bergolek dengan api yang tinggi. Setelah air mendidih, tambah mi lasagna beberapa pada satu masa, dan kembali ke mendidih. Masak pasta yang telah ditemui, kacau sekali-sekala, sehingga pasta itu telah masak, tetapi masih tegas untuk gigitan, kira-kira 10 minit. Keluarkan mi ke pinggan.
    Letakkan daging lembu tanah ke dalam kuali dengan api sederhana, masukkan bawang putih, serbuk bawang putih, oregano, garam, dan lada hitam untuk kuali. Masak daging, mencincang ia menjadi ketulan kecil sementara ia masak, sehingga tidak lagi merah jambu, kira-kira 10 minit. Toskan minyak yang berlebihan.
    Dalam mangkuk, campurkan keju kotej, telur dan keju Parmesan sehingga sebati dengan teliti.
    Meletakkan 4 mi sebelah menyebelah ke dalam bahagian bawah yang baking pan 9x13 inci; atas dengan lapisan sos tomato-basil, lapisan campuran daging lembu tanah, dan lapisan campuran keju lembut. lapisan berulang dua kali lebih, yang berakhir dengan lapisan sos; taburkan atas dengan keju mozzarella. Meliputi hidangan dengan kerajang aluminium.
    Bakar dalam ketuhar yang telah dipanaskan sehingga kaserol adalah menggelegak dan keju cair, kira-kira 30 minit. Keluarkan foil dan bakar sehingga keju telah mula perang, kira-kira 10 minit lagi. Biarkan sekurang-kurangnya 10 minit sebelum dihidangkan.

Kredit:
http://allrecipes.com/
http://tabooprincess.com

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Translate